Μπορώ να φτιάξω WebSite μόνος μου?

Φυσικά και μπορείς και μάλιστα αν θέλεις και εντελώς δωρεάν!

Υπάρχουν πολλές και αρκετά καλές υπηρεσίες Online που μπορούν να σε οδηγήσουν βήμα βήμα, όπως παράδειγμα το wix, το webnode, simplesite και πολλά άλλα.

Βέβαια πρέπει να έχει υπόψιν σου ότι όλες αυτές οι υπηρεσίες σου προσφέρουν περιορισμένο χώρο και traffic καθώς επίσης και ένα subdomain του τύπου mybusiness.wix.com ή www.wix.com/mybusiness. Όπως είναι φυσικό υπάρχουν και τα αντίστοιχα προγράμματα επί πληρωμή αν θέλεις να προσπεράσεις ορισμένους περιορισμούς. Πάλι όμως και να πληρώσεις παραμένουν ορισμένοι περιορισμοί!

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ: Πως να φτιάξεις μόνος σου το πρώτο σου site!

Για αρχή θα πρέπει να αποφασίσεις τι είδους site θέλεις να φτιάξεις. Θέλεις να φτιάξεις κάποιο blog? Παρουσία της επιχείρησης σου στο internet? Μήπως ηλεκτρονικό κατάστημα? Θέλεις στατική ή δυναμική ιστοσελίδα? 

Επεξηγήσεις: Το blog είναι ένα είδος εφημερίδας που μπορείς να γράφεις άρθρα με εικόνες κλπ, στατική σελίδα είναι συνήθως τα microsites που δεν αλλάζουν περιεχόμενο ενώ η δυναμική είναι από τις ιστοσελίδες που αλλάζουν συχνά περιεχόμενο.

Πάμε να συνεχίσουμε!

Να διευκρινίσω ότι δεν αρκεί να φτιάξεις ένα site, πρέπει να είναι ένα πολύ καλό site που να “πουλάει” στον επισκέπτη! Φαντάζομαι ότι αυτό θέλεις…. γιατί ξέρεις ότι από αυτό εξαρτάται και η ανάπτυξη σου ειδικά αν έχεις επιχείρηση!

Έτσι πρέπει να έχεις υπόψιν σου όλα αυτά που δείχνει η εικόνα δίπλα…πάμε όμως να σε ξεμπερδέψω!

Αφού έχεις αποφασίσει τι είδους site θέλεις το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να ερευνήσεις στο internet για τον ανταγωνισμό σου. Σίγουρα και κάποιος άλλος έχει κάτι παρόμοιο και δεν θέλεις να του “μοιάσεις!”  Και εξηγούμαι, μπορείς να κάνεις αναζήτηση στην Google πχ για την ιδέα που θέλεις να παρουσιάσεις και να δεις τι Domains υπάρχουν και τι περιέχουν. Είναι βασικό να ξέρεις ότι υπάρχουν πχ Domains rouxa.gr ή vradinarouxa.gr για να μην κατοχυρώσεις και εσύ κάτι ανάλογο και τελικά δεν έχεις επισκέψεις!

Έχεις κάνει την έρευνα σου, τώρα τι γίνεται!

Φυσικά τώρα πρέπει να κατοχυρώσεις το Domain σου έχοντας πάντα υπόψιν ότι θα πρέπει να είναι SEO Domain Name, τι σημαίνει αυτό; Η επιλογή του θα πρέπει να είναι τέτοια που να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο, απλό στην προφορά του και να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της σελίδας σου!

Η επιλογή του ονόματος χώρου της ιστοσελίδας μας είναι κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία της ιστοσελίδας μας στο μέλλον, κοντινό και μακρινό.

Είναι μια μικρή ετήσια επένδυση που πρέπει να κάνεις για να είσαι κατοχυρωμένος στο internet. Οι τιμές ξεκινάνε από λίγα ευρώ τον χρόνο έως και 100€ για νέο Domain ανάλογα με την κατάληξη. Υπάρχει όμως και η περίπτωση που το Domain που θέλεις να μην είναι διαθέσιμο και να πρέπει να το αγοράσεις από τον ιδιοκτήτη του, που εκεί θα πρέπει να έρθεις σε συμφωνία για την τιμή του! Αν φυσικά θέλει να το πουλήσει! 

Τέταρτο βήμα επιλέγεις Web Hosting, προσοχή πρέπει να δώσεις στον χώρο που σου προσφέρει, πόσο μηνιαίο traffic (διακίνηση δεδομένων) σου δίνει, αν ο δίσκος φιλοξενίας είναι SSD ή έχει SSD Caching για να είναι γρήγορο, πόσα email accounts σου παρέχει και αν έχεις πρόσβαση σε C-Panel ή Plesk για να μπορείς να “ανεβάζεις” αρχεία, εικόνες κλπ. Επίσης καλό θα ήταν αν σου δίνει την επιλογή να εγκαταστήσεις αυτόματα προγράμματα CMS. Βέβαια καλύτερο θα είναι να εγκαταστήσεις το CMS χειροκίνητα γιατί το αυτόματο δημιουργεί πολλά προβλήματα. 

Ένα καλό Web Hosting είναι κρίσιμο γιατί από αυτό κατά πολύ εξαρτάται η ταχύτητα της ιστοσελίδας σου και σε τι ποσοστό του 24 ώρου θα είναι online.

Είναι άλλη μια επένδυση που πρέπει να κάνεις και οι τιμές ξεκινάνε πάλι από μερικά ευρώ, η τιμή του Hosting εξαρτάται πάντα από το μέγεθος του χώρου που σου δίνει και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του πακέτου. Υπάρχουν και δωρεάν υπηρεσίες που δεν τις συνιστώ!

 

Στην συνέχεια επιλέγουμε το CMS της αρεσκείας μας, το CMS είναι το content management system ή αλλιώς σύστημα διαχείρισης περιεχομένου. Το πιο διαδεδομένο είναι το WordPress που αυτή την στιγμή κατέχει πάνω από 40% του παγκόσμιου ιστού! Φυσικά υπάρχει και το Joomla και πολλά άλλα που κατέχουν πολύ μικρό ποσοστό εγκαταστάσεων.

Η προτίμηση μου στο WordPress είναι γιατί αποτελεί μια εύκολη λύση στην εγκατάστασή του, έχει απλό και ξεκάθαρο μενού διαχείρισης και σου δίνει όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να φτιάξεις οτιδήποτε! Μπορείς να συνδυάσεις blog μαζί με e-shop ή site αγγελιών πχ μαζί με οτιδήποτε.

Εδώ τώρα αρχίζει το ζουμί της όλης κατασκευής, έχοντας εγκαταστήσει το WordPress ξεκινάς να διαλέξεις Theme (υπάρχουν αμέτρητα δωρεάν αλλά και επί πληρωμή) για να δώσεις το στίγμα πως θα φαίνεται η ιστοσελίδα σου. Στην συνέχεια πρέπει να επιλέξεις ποια plugins θα εγκαταστήσεις για να έχεις έχτρα λειτουργίες όπως φόρμα επικοινωνίας, newsletters, σύνδεση με τα social media, και πολλά άλλα!

Ήρθε η ώρα να σε κουράσω λίγο!

Θα σταθώ λίγο παραπάνω εδώ γιατί είναι ζωτικής σημασίας να καταλάβεις πόσο σημαντικός είναι ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου.

Ο Σχεδιασμός αποτελεί την βιτρίνα σου και ιδιαίτερα η αρχική σου σελίδα, που πρέπει εμπνέει τον επισκέπτη να ψάξει περισσότερα μέσα στην ιστοσελίδα σου. Κάνε το λίγο δικό σου όπως όταν περνάς μπροστά από μια βιτρίνα καταστήματος, αν δεις κάτι που θα σου κινήσει την προσοχή θα σταματήσεις να το χαζέψεις, και αν τελικά σου αρέσει αυτό που βλέπεις το κατάστημα έχει περισσότερες πιθανότητες να στο πουλήσει κιόλας!

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάς ότι οι περισσότεροι πλέον μπαίνουν από τα κινητά τους ή το tablet τους άρα πρέπει να επιλέξεις ένα theme που να είναι responsive δηλαδή να διαμορφώνει το περιεχόμενο του σε διάφορα μεγέθη οθονών. 

Όταν φτιάχνεις το WebSite σου και ιδιαίτερα την αρχική σου θα πρέπει να κάτσεις πρώτα να την σχεδιάσεις στο χαρτί για να έχεις ακριβώς στο νου σου τι πρέπει να βάλεις και που, προσπάθησε να μην μπερδέψεις τον επισκέπτη με το τι θέλεις ΕΣΥ να κάνει, απλώς κατεύθυνε τον, δηλαδή αν πχ φτιάχνεις ένα eshop τότε ο σκοπός σου είναι οι πωλήσεις, μην αφήνεις τον επισκέπτη να περιεργάζεται διάφορες εικόνες η banners που μπορείς να βάλεις και να είναι άσχετα με το θέμα σου, μπες αμέσως στο ζουμί και στείλε τον στην σελίδα του καταστήματος σου, ή ακόμα καλύτερα βάλε τα προϊόντα αιχμής σου μπροστά. Για να μπει μέσα στην σελίδα σου σημαίνει ότι ψάχνει να αγοράσει, μην τον πας αλλού.

Στην Συνέχεια...

Η συνέχεια είναι λίγο πιο απλή, θα πρέπει να εγκαταστήσεις τα απαραίτητα plugins (πρόσθετα) για να γίνει το site σου πιο λειτουργικό. Είναι λίγο δύσκολο να σου πω ποια πρέπει να βάλεις γιατί εξαρτάται από τι είδους site έχεις ξεκινήσει να φτιάχνεις, τα απολύτως όμως απαραίτητα είναι: 

Plugin SEO (yoast)
Backup (Backupwordpress) για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο
Ασφάλεια (Wordfence) για να αποφύγεις τις επιθέσεις
Cache Plugin (WP Fastest Cache) για να είναι γρήγορο το site σου

Επίσης θα χρειαστείς ένα plugin για να φτιάξεις φόρμες επικοινωνίας (Caldera Forms) και φυσικά είναι απαραίτητα να έχεις σε εμφανή σημεία τα στοιχεία επικοινωνίας σου, αυτό μπορεί να γίνει και μέσω του theme που έχεις επιλέξει και τα περισσότερα σου δίνουν την δυνατότητα να βάλεις στο footer διάφορα με μικροεφαρμογές, αλλά και στο πλάι των σελίδων σου πάλι με τον ίδιο τρόπο. 

Η ώρα του SEO

Ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

Ένας μεγάλος μύθος του SEO είναι ότι σε ανεβάζει στην πρώτη σελίδα της Google, αυτό που σε ανεβάζει στην πρώτη σελίδα είναι η υπομονή, η επιμονή, η διαμόρφωση περιεχομένου, το κατάλληλο περιεχόμενο και οι λέξεις κλειδιά. Για να στήσεις λοιπόν ένα καλό SEO κάνε έρευνα, και μετά ξανακάνε έρευνα, μπαίνεις στο adwords και ψάχνεις το εργαλείο λέξεων κλειδιών. Εκεί μπορείς να ψάξεις να βρεις τις λέξεις που αφορούν το site σου.

Συμβουλές: επειδή έχουμε συνηθίσει να λέμε “λέξεις κλειδιά” πότε μην χρησιμοποιείς μόνο μια λέξη αλλά φράση, σκέψου όταν ψάχνεις εσύ στην Google βάζεις μόνο μια λέξη ή φράση; Δεν υπάρχουν πλέον λέξεις κλειδιά, κάποιος γράφει στην Google “αθλητικά παπούτσια” ή “αντρικά αθλητικά παπούτσια Puma”.

Όταν βρεις τις κατάλληλες για εσένα φράσεις πηγαίνεις και τις περνάς στο yoast που ανέφερα παραπάνω, προσοχή, πρέπει η φράση να υπάρχει στο τίτλο, στην πρώτη σειρά του κειμένου και στην περιγραφή (tags) που σου ζητάει η Google, επίσης καλό θα ήταν να υπάρχει και στην κύρια εικόνα!

Για να μπορούν να σε βρουν

Έχεις τελειώσει τα πάντα και λες ξεμπέρδεψα, αμ δε….

Ήρθε η ώρα να δηλώσεις την σελίδα σου στις μηχανές αναζήτησης και να τους ζητήσεις να ψάξουν (crowl) το site σου. Θα πρέπει λοιπόν να κάνεις λογαριασμό (στην Google αρκεί να έχεις ένα gmail) και να βρεις το Google webmaster tools & Bing webmaster tools. Να δηλώσεις την σελίδα σου εκεί και να τους στείλεις sitemaps σε μορφή xml, καλό θα ήταν να τεστάρεις αν υπάρχει πρόσβαση από τα Robot τους ώστε να μην παίρνεις λάθη.

Καλό θα ήταν επίσης αν απευθύνεσαι στην Ρώσικη αγορά να δηλώσεις την σελίδα σου και στην Yandex που είναι η ρώσικη μηχανή αναζήτησης, πάλι με τον ίδιο τρόπο με τα παραπάνω.

Bonus Συμβουλή

Βάλε στην σελίδα σου ένα SSL Certificate, από 01/01/2017 είναι απαραίτητο για την Google ώστε να μην χαρακτηρίζει την σελίδα σου ως μη ασφαλής, επίσης είναι παράγοντας καλύτερης ταχύτητας & SEO.

Βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο αυτό; Κάνε την εγγραφή σου για να διαβάζεις πρώτος τα νέα μας!

Δεν θα χρησιμοποιήσουμε το email σου για να σου στέλνουμε συνεχώς άχρηστα μηνύματα, είμαστε προσεκτικοί και θα σου στέλνουμε μόνο αυτά που σε ενδιαφέρουν !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *